От 14.10.2020 г. до 30.06.2021 г. Община Девин изпълняваше проект „Успяваме заедно“ по сключен Договор с Център за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства /ЦОИДУЕМ/ финансиран по Национална програма „Подпомагане на общините за реализиране на дейности за образователна десегрегация и превенция за недопускане на вторична сегрегация“. Средствата, предоставени от ЦОИДУЕМ, разходвани за изпълнение на проекта са в размер на 39 963,75 лв.
Дейностите, заложени в проекта, бяха насочени към 20 деца и 45 ученика от обособен в гр. Девин квартал с преобладаващо ромско население с риск от вторична сегрегация:
- 19 деца в предучилищни групи в ДГ „Здравец“, гр. Девин
- 1 дете в предучилищни групи в ДГ „Изворче“, гр. Девин
- 45 ученика от СУ „Христо Ботев“, гр. Девин.
В проекта взеха участие и 30 родителя на децата и учениците от целевата група. Предполагаемия брой на непреките участници в проекта са около 100 -деца и ученици от СУ „Христо Ботев“, ДГ „Изворче“ и ДГ „Здравец“, родители, педагогически и непедагогически персонал.
Постигнатите резултати след приключване на проекта са:
- Осигурен на равен достъп до качествено образование за деца в задължително предучилищно образование и ученици, от кв. Забрал .
- Осигурен на подходяща образователна среда в гр. Девин, насърчаваща взаимното общуване между деца в задължително предучилищно образование, ученици, родители и педагогически специалисти.
- Осигурен безплатен транспорт за 65 деца и ученици от образователните институции в гр. Девин.
- Подпомогнати 20 деца в задължително предучилищно образование и на 45 ученици до VII клас, чрез осигуряване на безплатни учебни пособия и материали.
- Включени 4 образователни медиатора в образователната система, чрез активното им участие в процеса на образователна десегрегация.
С реализирането на проекта се продължи и процеса на възпитаване и обединяване на хората в региона, както и на споделянето на общочовешките културни ценности.
Чрез участието в дейностите по проекта се възпита у децата дух на толерантност, които ще присъства в ценностната им система през целия им живот, както и на техните родители. Повишиха се социалните и комуникативни умения и се изградиха базисни поведенчески навици. Повиши се самочувствието на децата породени от етническото различие. Наблюдава се реално формиране на позитивни навици у децата като труд, творчество, естетика, отговорност и екипност.
|